نظر منتشر شده
۴۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 10908
قرائتی؛ از نشست آکادمیک تا انتقادهای صریح
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۳:۰۸
حجت الاسلام محسن قرائتي كه خود را رئيس "بي سوادها و بي نمازها" مي داند در دومين روز از همايش كاهش استفاده از مجازات زندان با حضور خود همايش را از محفلي آكادميك به نشستي صميمانه با انتقادهاي گزنده بدل كرد.
   
به گزارش رسیده به الف، برگزاركنندگان همايش در روز آخر از او خواسته بودند اگر وقت دارد مهمان افتخاري اين مجلس باشد و او بدون تكلف پذيرفته آمده بود. با آمدن او كارگاه مسائل حقوق و فقه اسلامي همايش برگزار نشد و شنوندگان دل به سخنان شيخي سپردند كه به گفته خودش برنامه تلويزيوني اش با بيش از 20 سال سابقه پربيننده ترين برنامه صدا و سيماست.

قرائتي گفت؛ "مملكت ما دو گير بيشتر ندارد، آخوندهاش نواب صفوي نيستند، كت و شلواري هاش شهيد رجايي." به اعتقاد او تمام گير و گرفتاري ما از اين است كه نماز و انس با قرآن را رها كرده ايم و به جيفه دنيا دل بسته ايم.

قرائتي از روزي ياد كرد كه به دادگستري مشهد رفته بود و بيش از چند نفر را سر صف نماز جماعت نديده بود. او گفت؛ "آنقدر هوار كشيدم و دري وري گفتم تا اينكه الان مي گويند قدري بهتر شده و مثلاً 40 نفري سر نماز جماعت حاضر مي شوند."

او كه هر فرازي از سخنانش با خنده هاي حاضرين در همايش همراه بود ادامه داد؛ "زمان رياست آقاي يزدي به او گفتم چرا در قوه قضائيه نماز جماعت اقامه نمي شود؟ گفت اگر بگويم قاضي ها بيايند براي نماز از آن طرف جيم مي شوند، گفتم از قديم گفته اند هرچه بگندد نمكش مي زنند واي به روزي كه بگندد نمك."

نماينده ولي فقيه در نهضت سوادآموزي بر شاد كردن جامعه و مردم مخصوصاً جوان ها تاكيد كرد و گفت؛ "چون مردم نمي توانند بخندند مي روند عياشي مي كنند بعد قوه قضائيه آنها را مي اندازد زندان. خوب از اول يك كاري كنيد كه مردم بتوانند بخندند. ما آخوندها كه هميشه مثل گاز اشك آور عمل مي كنيم. فقط بلديم گريه مردم را درآوريم. از آن طرف در مملكتمان هم خيلي از حلال ها حرام هستند. آن وقت مي گوييد چرا جوان مي رود عياشي مي كند؟ براي اينكه در خانواده ما با او كنار نمي آييم. سعي نمي كنيم جذب و دركش كنيم و او مي رود به طرفي كه نبايد برود. ما، وزارت اطلاعات، قوه قهريه و قوه قضائيه به جاي اينكه بياييم جلوي منحرف شدن جوان ها را بگيريم كنگره كاهش زندان راه مي اندازيم. حكايت قوه قضائيه حكايت كسي است كه به مريضي كه اسهال گرفته قرص نمي دهد تا اسهالش بند بيايد بعد مي رود با نخ و سوزن پشت طرف را مي دوزد، اينكه رسمش نشد."

قرائتي رئيس كميته اقامه نماز و ستاد امر به معروف در ادامه سخنانش خطاب به مسوولان قوه قضائيه و مهمان هاي خارجي همايش گفت؛ "ما در ايران چهار نوع جوان داريم. يكي جوان هاي توتي. يعني مثل توت هاي شيرين درختي كه با يك تكان مي ريزند زمين. اينها خودشان مي آيند مسجد و نماز جماعت مي خوانند و از محرمات پرهيز مي كنند و خلاصه كاملاً دم دست هستند. دوم جوان هاي اناري. انار يك ميوه حلال زاده است اما بايد بروي بالا آن را بچيني، خيلي هم كار سختي نيست. يعني با قدري تلاش مي توان آنها را هم به مسجد كشاند. گروه سوم جوان هاي نارگيلي هستند. يعني نه تنها بالاي درخت هستند كه پوسته سفت و سختي هم دارند كه بايد زحمت زيادي بكشي و آنها را بشكافي ولي بعد كه شكافتي مي بيني مغز شيرين و شيره سفيدي دارند. گروه چهارم هم جوان هاي گردويي هستند كه ترشرو و متكبر پشت شاخه هاي درخت پنهان مي شوند و چيدنشان خيلي سخت است.

وی ادامه داد؛ بعضي هاشان هم توخالي يا تلخند. ما بايد همه اين چهار نوع جوان را در نظر بگيريم و برايشان برنامه ريزي كنيم و آنها را با قرآن و نماز انس بدهيم تا دنبال عياشي نروند. به جاي اينكه بياييم اين كارها را بكنيم آمده ايم كنگره كاهش زندان راه انداخته ايم." قرائتی ادامه داد؛ "اين نص صريح قرآن است كه كساني كه از قرآن اعراض كنند زندگي شان گير مي كند و به نكبت مي افتند حالا فرقي نمي كند نفتشان 7 دلار باشد يا 70 دلار. الان ما همه از قرآن بريده ايم و قرآن محور زندگي مان نيست. به همين خاطر زندان هايمان هم پر شده است."قرائتي گفت؛ "قوه قضائيه اگر مي خواهد در رسيدن به اهدافش موفق شود بايد روش هايش را عوض كند. اينكه همايش و كنگره برگزار كنيم كه نشد كار. بايد از روش ترياكي ها استفاده كرد.

آنها از ارتباط چهره به چهره استفاده مي كنند، مي روند خانه حسن آقا بعد با هم مي روند خانه احمد آقا، قوه قضائيه هم بايد اين جوري در ترويج نماز و قرآن بكوشد تا بتواند نتيجه بگيرد. من اين را جاهاي ديگر هم گفته ام. نماز كه ضايع شد شهوات به دنبال آن مي آيند و بعد هم زندان. الان تمام آسيب هاي ما از دو سوراخ است؛ شهوت و غفلت. اولي با ازدواج حل مي شود دومي با نماز. حالا مي فهميم چرا پيامبر گفته است من از دنياي شما دو چيز را دوست دارم، زن را و نماز. چون اين دوتا يك خاصيت دارند و جلوي فساد را مي گيرند." محسن قرائتي در پايان تاكيد كرد؛ "خلاصه بگويم وضع خراب است. آن وقت مي گويند چه كار كنيم؟ خدا كند بعد از اين سخنراني مرا به زندان نيندازند."   
 
۱۳۸۶-۰۳-۲۷ ۱۳:۴۰:۰۶
با با ای ول حاج آقا (30025)
 
یک گردو
۱۳۸۶-۰۳-۲۷ ۱۳:۵۱:۱۳
سلام آقای قرائتی. شما که دستتان می رسد بگویید انقدر با انبر و هاون با ما ور نروند. (30026)
 
۱۳۸۶-۰۳-۲۷ ۱۳:۵۱:۵۸
«حجت الاسلام محسن قرائتي كه خود را رئيس \"بي سوادها و بي نمازها\" مي داند » این تعبیر خود آقای قرائتی است یا تفسیرشما ؟ (30027)
 
سپهر
۱۳۸۶-۰۳-۲۷ ۱۴:۴۳:۵۳
«حجت الاسلام محسن قرائتي كه خود را رئيس "بي سوادها و بي نمازها" مي داند » این تعبیر خود آقای قرائتی است یا تفسیرشما ؟


در پاسخ به ایت سوال عرض میکنم من خودم این تعبیر را از ایشان در برنامه مردم ایران سلام شنیدم و تعبیر صحیح و متواضعانه و شیرینی است که با روش گفتار ایشان هما هنگ است لذا جای ناراحت شدن ندارد . بهتر است به اجرایی کردن این گفته ها بپردازیم تا ... (30042)
 
سيد
۱۳۸۶-۰۳-۳۰ ۱۴:۴۴:۰۸
اين تعبير خود اقاي قراِِ ‍يتي است كه برخي مواقع به كار مي برند (30384)
 
۱۳۸۶-۰۳-۲۷ ۱۴:۰۷:۰۲
;واقعا درست میگویند-ای مردم ای موسولان اول خودتان به قران پناه ببرید انگاه حرفهایتان دردل مردم می نشیند. (30031)
 
نا شناس
۱۳۸۶-۰۳-۲۷ ۱۴:۲۵:۲۸
عنوان رییس بی سواد ها و بی نماز ها از خود اقای قرایتی در برنامه مردم ایران سلام شبکه 2سیما است. (30034)
 
۱۳۸۶-۰۳-۲۷ ۱۴:۳۵:۵۴
اقای قرائتی
هرچه بگندد نمکش میزنند وای بروزی که بگندد نمکش میزنند !
مسئولین بایستی سرمشق باشند خودت هم گفتی .
مادرم میگفت روزی مطب پزشگ در نوبت نشسته بودیم اقای قرائتی بدون نوبت امد و رفت تو اطاق دکتر .اعتراض که کردیم سرش را بیرون اورد و با اشاره به دو محافظش خطاب به حاضرین گفت هر کسی حرفی دارد به اینها بزند . (30040)
 
حبيب
۱۳۸۶-۰۳-۲۷ ۱۷:۵۴:۱۵
منظورم به اين آقايي است كه در مورد مطب و بدون نوبت ويزيت شدن عرايض دروغ خود را ايراد نمود . نمي دانم دلايل دروغگويي برخي در چيست ولي من آقاي قرائتي را در مكه در صف دستشويي مشعر ديدم كه حدود يك ساعت با آن وضع ناراحت كمر و زانوانش ايستاد تا نوبت همه را رعايت كند . آخر آدم نا عاقل كسي كه براي حاجي هاي ايراني و خارجي كه اصلا نمي شناسندش و ايراني هايي كه اصرار دارند جايشان را به او بسپارند در يك كشور ديگر نوبت را رعايت مي كند آنگاه بيايد نوبت را در ايران جايي كه همه مي شناسندش رعايت نكند و خود را مضحكه عام كند؟ اگر مغزت مشكل دارد يا اگر عقده اي از جايي داري به روانپزشك مراجعه كن . خدا شفا بدهد مريض هاي قابل اصلاح را و از روي زمين بردارد نسل دروغگويان بد بخت را (30060)
 
۱۳۸۶-۰۳-۲۷ ۱۹:۲۴:۴۲
بسیار انسان بی تربیت و بی نزاکتی هستید که ندیده و نشناخته تهمت دروغ و هزار بد و بیراه میگویید که حق خودت است .فکر کنم ادمهایی که اینگونه به دیگران توهین میکنند خود نیاز به روانپزشگ دارند .اقا و یا دوشیزه متقی ادرس ایمیلم را در سایت الف محفوظ میگذارم.با من تماس بگیر انوقت به شما ثابت میکنم .ولی فکر کنم انقدر عناد داری که در انوقت هم قبول نکنی .اقا منطقت کم دارد که فحاشی میکنید .
سایت محترم الف :
ادرس ایمیل من
اگر این . مراجعه کرد ادرس را به او بدهید لطفا از متن اصلی سانسور بفرمایید

_____________
آدرس ایمیل ایشان برای اطلاعات بیشتر موجود است. (30064)
 
۱۳۸۶-۰۳-۲۷ ۱۹:۲۵:۳۰
حاجی حبیب
خوب عزیزم انسان جایزالخطا و متغییر الاحوال است .بصورت منطقی صحبت کنیم ،انسان ممکن است در جایی یک جور عمل کند و در مکان و زمان دیگر متفاوت .اینکه میگویی در اینجا همه میشناختند ودر انجا نه باید دید منظور از همه در اینجا و انجا کیست . (30067)
 
۱۳۸۶-۰۳-۲۸ ۰۸:۳۲:۰۰
بله ... اين يك دروغ است و از اين دروغ هاي شاخ دار زياد مي گويند . (30098)
 
برهمت
۱۳۸۶-۰۳-۲۸ ۱۲:۱۳:۰۲
من بارها و بارها آقای قرائتی را در خیابانهای مشهد و حرم و سایر جاها دیده ام اما محافظ و پاسدار نداشته اند نمی دانم چرابرای رفتن به دکتر با محافظ بوده اند؟! (30114)
 
۱۳۸۶-۰۳-۳۰ ۲۲:۵۰:۳۷
یعنی اقای قرائتی محافظ نداشته است؟
غیر ممکن است (30473)
 
۱۳۸۶-۰۳-۲۷ ۱۷:۰۳:۲۶
ای کاش مسئولین و برنامه ریزان به این حقایق ایمان داشتند و عمل می کردند . (30056)
 
۱۳۸۶-۰۳-۲۷ ۱۸:۰۸:۳۲
جناب اقای حجت الاسلام قرائتی
فرمودید اشکال این است که دل به جیفه دنیا بسته ایم .از کانالهای مختلف به من گفته اند که اقای قرائتی در ساختمان سازی بسیار فعال هستند .اکر دروغ است خواهش میکنم از طریق همین سایت تکذیب بفرمایید و اگر راست است اولا چرا ؟ثانیا این همه سرمایه را از کجا اورده اید .شایعات از این دست در جامعه بسیار بسیار داغ است و دوستان نزدیک من گفته اند که خود شاهد بوده اند .
بدیهی است مسئله شخص قرائتی مطرح نیست بلکه جایگاه جنابعالی و سوابق شما
می طلبد که در صورت خلاف واقع بودن این شایعات همانند جناب اقای ناطق نوری که صریح و شجاعانه شایعات از این دست را در یکی از رسانه ها تکذیب کردند شما هم موارد مربوط بخود را تکذیب کنید .بازهم عرض میکنم که بسیاری از افراد در مورد جنابعالی مشابه موارد بنده را میگویند.من هم خواهم فهمید با چه دوستانی سروکار دارم.البته دنبال ثروت رفتن اشکالی ندارد ولی شرایط و زمان ان با توجه به وضعیت فعلی مردم به نظر جنابعالی مهم نیست ؟ (30059)
 
طارمی
۱۳۸۶-۰۳-۲۷ ۱۹:۲۶:۳۱
من قرائتی نیستم اما ایشان را دورادور می شناسم. ایشون از سالمترین افراد و نه تنها روحانیونی است که بنده در این چهل و خرده ای از عمری که از خدا گرفته ام با آنها برخورد کرده ام. (30068)
 
۱۳۸۶-۰۳-۳۰ ۱۰:۳۹:۳۱
این دروغها درباره ی آقای قرائتی مرا یاد شهید بهشتی انداخت . درباره ی شهید مظلوم بهشتی می گفتند که ماشین آنچنانی دارد و از درب حیاط تا درب خانه اش باید پنج دقیقه راه بروی تا برسی . این دروغها و شایعات درباره ی آقای قرائتی اصلا\"
جور درنمی آید . (30326)
 
۱۳۸۶-۰۳-۳۰ ۱۶:۲۰:۵۴
حاجی حالا جدی جدی بگو تو کار ساختمونی یا نه ؟من هم از این شایعات زیاد شنیده ام .کاری ندارد اگر نیست به یک مناسبتی ملتو تو جریان بگذار .بد نیست که گاهی ادم در مقابل شایعات دروغ افشا گری بکنه . به نفع نظامه. انشا.. موفق باشید (30411)
 
رسول اصغری
۱۳۸۶-۰۳-۲۷ ۱۹:۴۸:۲۰
با سلام اقای قرائتی واقعا راست میگویند بخدا قسم قران در کشور ما محجور است چرا ؟ الان علت اش را میگویم ما در سال 79 در تبریز یک دارالقران بنام ثامن الححج خطيب تاسیس کردیم با کمک مهد قران استان بیش از هفتاد نفر مربی قران تربیت و کار اموزش قران را شروع کردیم در این مدت بیش از سه هزار نفر را با قران اشنا و اموزش روخوانی و رونخوانی اموزش دادیم و چه بی حجابهایی که بر اثر عنایت قران با حجاب شدند دهها و بلکه صدها عدد ماهواره از خانه ها برچیده شدند و..... الان در طول هفته بیش از شصت جلسه قرانی داریم بدون اینکه کمترین امکانات اولیه را داشته باشیم در زمان اصلاحات به رییس جمهور و .... نامه نوشتیم در زمان اقای احمدی نژاد نامه نوشتیم چون در استان امور قرانی را به دست کسانی سپرده اند که بیش از انکه قران برایشان اهمیت داشته باشد امار های دروغین و جایگاه خودشان از اهمیت بیشتری دارد که این امر موجب شده که کوچکترین اعتنایی نکرده اند . الان به علت کمبود امکانات دیگر نمیتوانیم قران اموز قبول کنیم .حالا سوال من این هست آیا اقای قرائتی اگه راست میگوید بیاید ما را هم بیسواد و هم بی نماز حساب کند و رییس ما بشود و کمک کند که این دارالقران با دریافت امکانات ابتدایی به جای برگزاری شصت جلسه قرانی در هفته ششصد جلسه برگزار کند . اگه راست میگویند بسم الله این گوی و این میدان؟ از مسئولین سایت هم خواهش میکنم اگه امکان داشته باشه این نوشته را به دست اقای قرائتی برسانند با تشکر رسول اصغری از تبریز (30069)
 
۱۳۸۶-۰۳-۲۸ ۰۸:۳۴:۰۰
محجور نه ... مهجور .... ! هم خانواده‌ي هجرت (30099)
 
محمد
۱۳۸۶-۰۳-۲۷ ۲۰:۱۶:۴۰
حاجی جون الان که برنامه های شما را عموما وقت نمی کنم نگاه کنم اما برنامه های شما برای سنین نوجوانی ما یک خاطره شده است. رفتیم تو اون فضا. حق یارت (30071)
 
۱۳۸۶-۰۳-۲۷ ۲۰:۳۰:۲۶
این نگاه عملزده آقای قرائتی باعث شده ستاد القامه نماز در حد کارهای سطحی بماند و هیچ تاثیری در گسترش فرهنگ نمازخوانی نداشته باشد. (30072)
 
۱۳۸۶-۰۳-۳۰ ۱۵:۲۵:۱۹
نگاه عملزده دیگر چه صیغه ای است ؟ (30402)
 
۱۳۸۶-۰۳-۳۰ ۲۳:۰۸:۵۲
نگاه عملزده یعنی نگاهی بدون پشتوانه علمی و ان نگاهی است که صرفا بر سعی و خطا استوار میباشد .فکر کنم منظور نویسنده این بوده است .حالا به اقای قرائتی مصداق دارد و یا نه خدا داند.ضمنا احساس میکنم در این پنجره اکثر کسانی که بر خلاف اقای قرائتی نوشتند از طرف عده ای با بد و بیراههای زننده مواجه شده اند .به مخالفان توصیه می کنم اگر احساس میکنند کلامشان حق است با خویشتنداری بیشتری بنویسند چرا که با عمل غلط
اهداف درست مخدوش میشوند.نگاه عملزده هیج صیغه ای نیست ولی نوع موضع گیری برخی از مخالفان صیغه ای است نا مناسب . خواهش میکنم حتما این نظر را پخش کنید .امیدوارم ان عده ما را هم مشمول عنایات( از این نوع) خویش قرار ندهند (30476)
 
۱۳۸۶-۰۳-۲۸ ۰۵:۰۳:۲۵
تفاوت كشورهاي ثروتمند و فقير، تفاوت قدمت آنها نيست
براي مثال كشور مصر بيش از 3000 سال تاريخ مكتوب دارد و فقير است!
اما كشورهاي جديدي مانند كانادا، نيوزيلند، استراليا كه 150 سال پيش وضعيت قابل توجهي نداشتند، اكنون كشورهايي توسعهيافته و ثروتمند هستند.
تفاوت كشورهاي فقير و ثروتمند در ميزان منابع طبيعي قابل استحصال آنها هم نيست.
ژاپن كشوري است كه سرزمين بسيار محدودي دارد كه 80 درصد آن كوههايي است كه مناسب كشاورزي و دامداري نيست اما دومين اقتصاد قدرتمند جهان پس از آمريكا را دارد. اين كشور مانند يك كارخانه پهناور و شناوري ميباشد كه مواد خام را از همه جهان وارد كرده و به صورت محصولات پيشرفته صادر ميكند.
مثال بعدي سويس است.
كشوري كه اصلاً كاكائو در آن به عمل نميآيد اما بهترين شكلاتهاي جهان را توليد و صادر ميكند. در سرزمين كوچك و سرد سويس كه تنها در چهار ماه سال ميتوان كشاورزي و دامداري انجام داد، بهترين لبنيات (پنير) دنيا توليد ميشود.
سويس كشوري است كه به امنيت، نظم و سختكوشي مشهور است و به همين خاطر به گاوصندوق دنيا مشهور شدهاست (بانكهاي سويس).
افراد تحصیلکردهاي كه از كشورهاي ثروتمند با همتايان خود در كشورهاي فقير برخورد دارند براي ما مشخص ميكنند كه سطح هوش و فهم نيز تفاوت قابل توجهي در اين ميان ندارد.
نژاد و رنگ پوست نيز مهم نيستند. زيرا مهاجراني كه در كشور خود برچسب تنبلي ميگيرند، در كشورهاي اروپايي به نيروهاي مولد تبديل ميشوند.
پس تفاوت در چيست؟
تفاوت در رفتارهاي است كه در طول سالها فرهنگ و دانش نام گرفته است.
وقتي كه رفتارهاي مردم كشورهاي پيشرفته و ثروتمند را تحليل ميكنيم، متوجه ميشويم كه اكثريت غالب آنها از اصول زير در زندگي خود پيروي ميكنند:
1. اخلاق به عنوان اصل پايه
2. وحدت
3. مسئوليت پذيري
4. احترام به قانون و مقررات
5. احترام به حقوق شهروندان ديگر
6. عشق به كار
7. تحمل سختيها به منظور سرمايهگذاري روي آينده
8. ميل به ارائه كارهاي برتر و فوقالعاده
9. نظمپذيري
اما در كشورهاي فقير تنها عده قليلي از مردم از اين اصول پيروي ميكنند.
ما ايرانيان فقير هستيم نه به اين خاطر كه منابع طبيعي نداريم يا اينكه طبيعت نسبت به ما بيرحم بودهاست.
ما فقير هستيم براي اينكه رفتارمان چنين سبب شدهاست.
ما برای آموختن و رعايت اصول فوق كه (توسط كشورهاي پيشرفته شناسايي شده است) فاقد اهتمام لازم هستيم. (30092)
 
۱۳۸۶-۰۳-۲۸ ۱۱:۱۹:۰۵
اقا خدا به شما خیر بدهد که اصل مطلب را فرمودید .
تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز
بخدا و بخدا و بازهم بخدا قسم که غیر از این نیست. (30107)
 
maziar
۱۳۸۶-۰۳-۲۸ ۱۱:۱۱:۳۹
salam
aghaye garaati in govie ghazaeie eslah shodani nist.chera?
chon az gadim bachehaye bi savad va tanbal miran reshte oloom e ensani mikhoonan,,va modirane in mamlelkat az beine oona entekhab mishan,,yani zaribe hooshie 30% paeene jame\'e.
fagat ye daste mostasna hastan va oonam kesayee hastan ke ba eshg raftan va dars khoondan va khode shoma ham midoonin ke hatta 2% az inha ham dar oonja nistan,,pas bikhial shin va berin soraghe nehzat.......... (30081)
 
۱۳۸۶-۰۳-۳۰ ۲۳:۱۷:۲۰
حالا نیست که ما در علوم دیگه خیلی وضع بهتری از رشته های علوم انسانی داریم !
امضا :یک فارغ اتحصیل فنی (30478)
 
لبخنده
۱۳۸۶-۰۳-۲۸ ۱۱:۱۷:۴۷
قرائتي گفت؛
1 - \"مملكت ما دو گير بيشتر ندارد، آخوندهاش نواب صفوي نيستند، كت و شلواري هاش شهيد رجايي.\"
2 - برنامه تلويزيوني اش با بيش از 20 سال سابقه پربيننده ترين برنامه صدا و سيماست.
3 - و نیز . خود را رئیس \" بی سوادها و بی نمازها \" میدانند!

جواب :

1 - در خصوص گیر مملکت آقای قرائتی درست میگویند . چاره ای نمانده مگر اینکه هردو قشر برهنه شوند .
2- در مورد پر بینده ترین برنامه تلوبزیونی در طی 20 سال . بازهم ایشان درست میگویند و حق دارند . نمونه مثالی ، حاصل از تلاش و عملکرد پر استقبال 20 ساله آقای قرائتی بسیار است .
ازجمله همان تعداد نمازگزاران دادگستری مشهد .
استقبال از نماز در سایرسازمانها و ادارات و مدارس و کوچه بازار .
3 - در رابطه با ریاست عالیه شان بر \" بی سوادها و بی نمازها \" خصوصا بی نمازها نتیجه معلوم و مشخص است .
خنده بر هردردی دوا است . الا خندیدن بر حرفهای حاج قرائتی (30105)
 
مهدی
۱۳۸۶-۰۳-۲۸ ۱۱:۵۳:۱۸
فقط تصور کنید که مملکت با نظرات و ایده های آقای قرائتی اداره می شد، فکر می کنید چه اتفاقی می افتاد؟
آقای قرائتی آدم بانمکی هستند، گاهی اوقات هم حرف حساب می زنند، ولی خیلی اوقات هم نظرات و انتقادهایی را مطرح می کنند که وقتی لایه ی طنز و نمک آن را کنار می گذاریم، چندان پرمایه و موجه نیستند.
سؤال دیگر: ستاد اقامه ی نماز واقعاً در این مملکت چه کاره است و چه می کند؟ واقعاً نیازی به این سازمان داریم؟ (30112)
 
توانمند
۱۳۸۶-۰۳-۲۸ ۱۱:۵۴:۱۱
تفاوت كشورهاي ثروتمند و فقير، تفاوت قدمت آنها نيست
براي مثال كشور مصر بيش از 3000 سال تاريخ مكتوب دارد و فقير است!
اما كشورهاي جديدي مانند كانادا، نيوزيلند، استراليا كه 150 سال پيش وضعيت قابل توجهي نداشتند، اكنون كشورهايي توسعهيافته و ثروتمند هستند.
تفاوت كشورهاي فقير و ثروتمند در ميزان منابع طبيعي قابل استحصال آنها هم نيست.
ژاپن كشوري است كه سرزمين بسيار محدودي دارد كه 80 درصد آن كوههايي است كه مناسب كشاورزي و دامداري نيست اما دومين اقتصاد قدرتمند جهان پس از آمريكا را دارد. اين كشور مانند يك كارخانه پهناور و شناوري ميباشد كه مواد خام را از همه جهان وارد كرده و به صورت محصولات پيشرفته صادر ميكند.
مثال بعدي سويس است.
كشوري كه اصلاً كاكائو در آن به عمل نميآيد اما بهترين شكلاتهاي جهان را توليد و صادر ميكند. در سرزمين كوچك و سرد سويس كه تنها در چهار ماه سال ميتوان كشاورزي و دامداري انجام داد، بهترين لبنيات (پنير) دنيا توليد ميشود.
سويس كشوري است كه به امنيت، نظم و سختكوشي مشهور است و به همين خاطر به گاوصندوق دنيا مشهور شدهاست (بانكهاي سويس).
افراد تحصیلکردهاي كه از كشورهاي ثروتمند با همتايان خود در كشورهاي فقير برخورد دارند براي ما مشخص ميكنند كه سطح هوش و فهم نيز تفاوت قابل توجهي در اين ميان ندارد.
نژاد و رنگ پوست نيز مهم نيستند. زيرا مهاجراني كه در كشور خود برچسب تنبلي ميگيرند، در كشورهاي اروپايي به نيروهاي مولد تبديل ميشوند.
پس تفاوت در چيست؟
تفاوت در رفتارهاي است كه در طول سالها فرهنگ و دانش نام گرفته است.
وقتي كه رفتارهاي مردم كشورهاي پيشرفته و ثروتمند را تحليل ميكنيم، متوجه ميشويم كه اكثريت غالب آنها از اصول زير در زندگي خود پيروي ميكنند:
1. اخلاق به عنوان اصل پايه
2. وحدت
3. مسئوليت پذيري
4. احترام به قانون و مقررات
5. احترام به حقوق شهروندان ديگر
6. عشق به كار
7. تحمل سختيها به منظور سرمايهگذاري روي آينده
8. ميل به ارائه كارهاي برتر و فوقالعاده
9. نظمپذيري
اما در كشورهاي فقير تنها عده قليلي از مردم از اين اصول پيروي ميكنند.
ما ايرانيان فقير هستيم نه به اين خاطر كه منابع طبيعي نداريم يا اينكه طبيعت نسبت به ما بيرحم بودهاست.
ما فقير هستيم براي اينكه رفتارمان چنين سبب شدهاست.
ما برای آموختن و رعايت اصول فوق كه (توسط كشورهاي پيشرفته شناسايي شده است) فاقد اهتمام لازم هستيم.


عالی است .
آقای قرائتی مطالعه بفرمایند . تا بی جهت در رویاهای خود غوطه نخورند . کت و شلوار مرحوم رجائی که فراوان بر تن مسئولین ما از راس تا ته تا بامروز وجود داشته و خواهد داشت .
آقای قرائتی و دیگر همفکرانشان بهتراست ضمن حفاظت از چارچوب فکری و سنتی خود . کمی هم جدی تر و عمیق تر به دنیای نو و پیشرفته و نعماتی که مسلما \"خداوند\" در سایه فکر ، استعداد و توانمندی و لیاقت به آنان اعطاء فرموده است . نگاهی داشته باشند . بدیهی این مواهب و نعمات کشورهای پیشرفته زاده \" شیطان و اهریمن \" نیست .
حال پیدا کنید بدبختی و گیر مملکت را . (30113)
 
۱۳۸۶-۰۳-۲۸ ۱۲:۱۷:۵۴
منظورم به اين آقايي است كه در مورد مطب و بدون نوبت ويزيت شدن عرايض دروغ خود را ايراد نمود . نمي دانم دلايل دروغگويي برخي در چيست ولي من آقاي قرائتي را در مكه در صف دستشويي مشعر ديدم كه حدود يك ساعت با آن وضع ناراحت كمر و زانوانش ايستاد تا نوبت همه را رعايت كند . آخر آدم نا عاقل كسي كه براي حاجي هاي ايراني و خارجي كه اصلا نمي شناسندش و ايراني هايي كه اصرار دارند جايشان را به او بسپارند در يك كشور ديگر نوبت را رعايت مي كند آنگاه بيايد نوبت را در ايران جايي كه همه مي شناسندش رعايت نكند و خود را مضحكه عام كند؟ اگر مغزت مشكل دارد يا اگر عقده اي از جايي داري به روانپزشك مراجعه كن . خدا شفا بدهد مريض هاي قابل اصلاح را و از روي زمين بردارد نسل دروغگويان بد بخت را


آنجا مکه و صف توالت مشعر بود . و همه برای قضا حاجت و دفع فضولات ، مثل زندگی تحت فشار بودند . مسلما در آن شرایط زوری و در خارج ازکشور که نه محافظی بود و نه رو در بایستی آقای قرائتی ناچار بود تحمل خیلی چیزها را بکند . (30116)
 
اردلان
۱۳۸۶-۰۳-۲۸ ۱۲:۲۴:۲۰
ایرانیان تنها چیزی که به خوبی می دانند انتقاد یا مخالفت است. بابا این بنده خدا این هم حرف خوب زده حالا ملت دارند درباره صف توالت و صف مطب دعوا می کنند. ارزش آن را داشت که در مورد یکی از مهمترین بخش های سخنان ایشان تامل می کردیم که می گوید:
چون مردم نمي توانند بخندند مي روند عياشي مي كنند بعد قوه قضائيه آنها را مي اندازد زندان. خوب از اول يك كاري كنيد كه مردم بتوانند بخندند. ما آخوندها كه هميشه مثل گاز اشك آور عمل مي كنيم. فقط بلديم گريه مردم را درآوريم. از آن طرف در مملكتمان هم خيلي از حلال ها حرام هستند. آن وقت مي گوييد چرا جوان مي رود عياشي مي كند؟ (30118)
 
۱۳۸۶-۰۳-۲۹ ۲۱:۰۰:۲۸
اقای قرائتی حرف قشنگی زدند .ولی عزیزمن دل مردم هم پر است .حرف قشنگ
که خوب است همه در سراسر جهان از بدو خلقت تا به حال زده اند .کاری به شخصیت اقای قرائتی هم نداریم انشا.. ایشان ادم بسیار خوبی است .ولی حرف قشنگ را همه میزنند پس چرا جامعه اینطوری است .مردم مقصرند ؟سه قوه ما مقصراند ؟تلفیقی از اینها است بصورت کمی و کیفی؟
در کنار اینها مردم شاهد عملکرد بد بعضی ها هستند .جامعه ما در شعار یک جامعه کاملا ارزشی است .وقتی که فاصله میان شعارها و اعمال زیاد باشد
خواه ناخواه چنین پدیده ای را شاهد خواهیم بود .این بنده حقیر کمتر از همه شما، چهل و اندی سال است که به این دنیا امده ام .سالهای انقلاب را از نو جوانی تا بحال بحال شاهد بوده و گذرانیده ام .بسیار خوشبین و پر شور بودم .اعتقاد به این دارم که افراد سالم در نظام ما وجود دارند .نه اصلاح طلبم (به معنای سیاسی ان )نه اصولگرا و نه رایحه ای .نه جبهه ملی ،نه مجاهدین انقلاب اسلامی ،نه سلطنت طلب و نه هیچ گرایش سیاسی دیگر .اعتقاد دارم به ذات خداوند متعال ،دین محمد(ص) .اعتقاد دارم به مردم ایران و تمامی پاک نهادان در سراسر دنیا ،اعتقاد دارم به خوبی و خوبی کردن نه برای پاداشش بلکه بخاطر نفس خوبی و اینکه خداوند و رسولانش به این امر سفارش کرده اند .بخدا قسم که عنادی اگاهانه ندارم . ولی متاسفانه کم اعتماد شده ام .نه اینکه دست اوردهایی نداشته ایم ولی نسبت به توان ملت ،منابع تحت اختیار ،دین و مذهب مان اصلا و ابدا شرایط خوب نیست .
این برادر عزیزمان هم زیاد خورده نگیرند هر چند از نحوه نگارششان احساس کردم که انسان با حسن نیتی هستند.
ضمنا عذز خواهی میکنم اگر تعریفی هم از خودمان کردیم چون کسی در این سایت ما را نمی شناسد (30284)
 
مهدي الهادي
۱۳۸۶-۰۳-۳۰ ۱۷:۱۶:۱۱
سلام از احساس مسوليت كل افراد نظر دهنده كه مسايل و مباحث اقاي قرايتي را پيگيري ميكنند انسان بسيار خوشحال ميشود ولي چه زيباتر است كه به دنبال اصل مشكلاتي كه ايشان به عنوان يك كارشناس مطرح كرده باشيم نه مسايل جنبي كه متاسفانه در كشور بسياري از مواقع همين مسايل حاشيه اي ما و موارد مهم را نيز به حاشيه برده اصل حرف اين است چرا جوانان به دنبال كا رهاي غير سالم و نامطلوب اجتماعي ميروند ؟چاره انديشي پايه اي شود انظر الي ما قال و لا تنظر الي من قال(حضرت علي ع) والسلام (30423)
 
۱۳۸۶-۰۳-۳۱ ۱۳:۴۸:۲۴
نمی خواهم در مثال زیر اقای قرائتی را مشابه با افراد مورد مثال همطراز قرار دهم .
و قصدم این نیست که اصلا راجع به شخصیت اقای قرائتی اظهار نظر کنم .
بحث بر سر چیزی فراتر از اینهاست .
به سخنرانی های بوش پدر ،پسر ،کاندولیزا رایس و ... راجع به انسانیت ،حقوق بشر ،
عدالت ،پیشرفت جوامع بشری و... دقت کنید .بیایید عین این موضوعات را تعمیم بدهید به کشورهای دیگر .
کم و بیش همه ما معضلات اجتماعی را در جایگاه معلول ها میشناسیم .ولی واقعیت چیست ؟ چند مجری( نه از نوع واعظ بلا منازع ) شایسته برای شناسایی علت ها ،راهبری و رفع نواقص مهم در کشورمان وجود دارند ؟بنده همواره در قضاوتم به دو نکته توجه میکنم .که میگوید و چه میگوید .
فکر نمی کنم هیچ یک از مخالفان در این ستون با صحبتهای اقای قرائتی مخالفت داشته باشند .بلکه همه از شعارزدگی خسته شده اند .حال ممکن است این وسط
جناب اقای قرائتی قربانی این جو شده باشد و یا خود از کسانی باشند که عملا به این مصائب دامن میزنند .بنده اطلاعات کافی در این خصوص ندارم .
ان برادری که میگوید شاهد ورود بی نوبت اقای قرائتی به مطب پزشگ بودم ،اگر گفتارشان به هر دلیلی صحت داشته باشد ویا مابقی مخالفین را چه انتظاری به غیر از این میرود.
من که فکر میکنم از میان کل نظرات فوق ان برادری که راجع به 9 ویژه گی کشورهای پیشرفته و درد فرهنگی در این کشور نوشتند شایسته ترین نظر را ارایه دادند .
همه ما ایراد داریم و این وسط نقش مسئولین بیشتر است .ا ولی ملت هم کم مقصر نیست (30536)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۹ ۱۱:۱۱:۴۳
با عرض سلام خدمت تمام عزیزانی که این مطالب را میخوانید بنده خودم یک غیر ایرانی هستم که در شهر هرات افغانستان زندگی میکنم نمیدانم به خدا شما ها همگی دارید نا شکری میکنید عزیزان الان زمانه همین جوری شده تا مریض نشی قدر عافیت را نمیدانید اگر خداوند فرشته هاش را هم بر سر ما مردم بفرسته فقط برای چند زمانی اون فرشته خوبه ،بعد از چند وقت یکی میگه این فرشته چرا بالش بلند ،چرا این فرشته پاهاش اینجوریه ؟ به جایی که راه حلی برای جامعه اتان پیدا کنید چرا پای اینو وان را پیش میکشید به نظر من اقای قرائتی واقعا بهترینه فعلا تو این شرایط ، اصلا این عرف شده تو جامعه اهل تشیع که ما نکات مثبت را اصلا نمیبینیم فقط همیشه فکر کردیم که یک نکته منفی پیدا کنیم وانتقاد پشت انتقاد فقط میخواستم بهتون بگم که خوش به حالتون که همچنین اشخاصی تو جامعه اتون دارید ما جوانها هرات ارزو داشتیم که همچنین ادمی مثل اقای قرائتی را تو جامعه امان میداشتیم بعضی ها فقط بلند هستند شعار بدهند وانتقاد کنند اگه خود این اقایون هم نیز همچنین موقعیتهای میداشتند به ولله قسم که اونا هم شاید بعضی مشکلاتی میداشتند فقط میخواستم به عنوان یک دوست هم مذهب بهتون بگم تو را خدا اینقدر ناشکری نکنید وقدر علماتون را بدانید اینقدر پشت سرشون صفحه نگذارید (36052)
 
زهره
۱۳۸۶-۰۷-۱۲ ۱۱:۵۹:۵۰
سلام

لطفا راجع به رابطه عروس و مادر شوهر هم صحبت کنید. بعضی مادرشوهرها به قدری بدجنس و بد ذات هستند که یک زندگی آرام و راحت که عروسشان دارد به هم می زنند یعنی به حدی که منجر به جدا شدن دو نفر از هم می شود (40382)
 
ناشناس
۱۳۸۶-۰۹-۲۰ ۱۳:۲۵:۰۱
با سلام خدمت کلیه خواهران وبرادران بازدید کننده . لطفآ به سوره مبارک حضرت مریم سلام الله مراجعه فرمائید ضمن قرائت متن عربی وگوش دادن به صوت قاری حتمآ زیر نویس فارسی آن را مطالعه فرمائید . ضمن آشنائی با نمونه هائی از معجزات آفرینش انبیاء دستورات و آموزه های توحیدی زیبا وجود دارد . بشریت به حکومت قران که حکومت خداوند است از هوای تنفسی محتاج ترند . چون تعهد به عمل صالح در این جهان آذاد در جهان دیگر شمازش وبه عدد کشیده میشود وتمام انسانها قلبآ به آن اعتقاد دارند و آموزه ها برای یاد آوری است . خوشا به حال انسانی که یک عامل تصادفی او را به مسیر اصلی باز گرداند . حاج آقا قرائتی وتمام کسان دیگر میتوانند روزنه ای به سمت راه باشند . ما باید با استفاده از منطق نجات از روزنه های نور راه را پیدا کنیم نه اینکه آن روزنه ها را کور ومخدوش نمائیم به سایت قرآن آقای قرائتی مراجعه فرمائید . (46206)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۰:۲۱:۰۹
جناب آقاي قرائتي
با سلام
بدون رو در بايستي خوستم به سئوالم پاسخ دهيد
1- در مدت 30 سال در سواد آموزي چه كار مفيدي انجام داده ايد
2- گفته ميشود مديران شما در اين مدت 30 سال به فكر منفعت طلبي بوده اند آيا صحت دارد
3- از زبان يكي از نزديكانمكه قبلا در نهضت مسئوليت هم داشته است شنيدم كه آقاي ابراهيميام معاون شما قبلا هوادار گروهك هاي منحرف بوده است آيا صحت دارد يا خير اگر صحت دارد واي بر ما و بر مردم ما كه معون شما گروهكي بوده است (70461)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.