توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 10372
الیاس محمودی گریخت
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۰:۱۳
به گزارش الف، روزنامه "الوقت" چاپ بحرین با این ادعا که "الياس محمودی" از جمله مقامات امنيتي ايران بوده است، نوشت: وي به خارج گريخته است.

این ادعای روزنامه بحرینی مورد تایید منابع مستقل قرار نگرفته است.

"سيد محمود هاشمي شاهرودي" رئيس قوه‌ قضائيه، اسفندماه گذشته در پي مطالعه گزارش هيأت سه نفره پيگيري فرار "شهرام جزايري" از مفسدان اقتصادي، دستور داد "الياس محمودي" سرپرست مجتمع امور اقتصادي از سمت خود بركنار شود.

الیاس محمودی کیست؟

«الیاس محمودی» رئیس سابق حفاظت اطلاعات قوه قضائیه بود که بعدها با حکم رییس قوه‌قضائیه به سمت ریاست مجتمع ویژه امور اقتصادی منصوب شد. وی در ماجرای فرار «شهرام جزایری» از سوی هیات سه نفره پیگیری کننده این مسئله که شامل خلفی دادستان انتظامی قضات، اصغر جهانگیر رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و آوایی رئیس كل دادگستری استان تهران بود، به همراه برخی دیگر از مقامات قضایی مقصر شناخته و از کار برکنار شد.

دستور برکناری محمودی به همراه دو تن از قاضیان پرونده جزایری و سرپرست زندان اوین در نامه‌ای که هاشمی شاهرودی به آوایی رئیس کل دادگستری استان تهران نگاشته، آمده بود.

در بند یک این نامه، رئیس قوه قضائیه خطاب به رئیس کل دادگستری استان تهران آورده بود: «یك نفر از قضات متعهد، شجاع و مومن و با تجربه را به عنوان معاونت اقتصادی دادگستری تهران و رییس مجتمع قضایی ویژه‌ امور اقتصادی تعیین تا با قاطعیت، تدبیر و بر اساس مقررات، پرونده‌های اقتصادی جاری در مجتمع را مدیریت كرده و هرچه سریع‌تر آنها را به سرانجام رساند».

این در حالی بود که تنها چند روز پس از نگارش نامه فوق، هاشمی شاهرودی در نامه‌ای دیگر به آوایی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به «حکم قبلی ابلاغی» دستور داده بود تا وی «شخص دیگری را به عنوان رئیس جدید مجتمع قضایی ویژه امور اقتصادی تعیین کند».  مرتبط: محمودی نگریخته است   
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.